MTÜ Teekonna Tugi
TÄIENDUSKOOLITUSASUTUSE TEGEVUSE KVALITEEDI TAGAMISE ALUSED
1. Üldsätted
1.1. Käesolevad tegevuse kvaliteedi tagamise alused sätestavad MTÜ Teekonna Tugi (edaspidi koolitusasutus) poolt pakutavate täienduskoolituste kvaliteedi põhimõtted ja tagamise korra.
1.2. Koolitusasutus tegutseb vastavalt kehtivatele õigusaktidele ning täiskasvanute koolituse seadusele.
1.3. Kvaliteedi tagamise eesmärk on tagada, et kõik koolitused vastavad õppekavadele, tagavad õppija arenguvõimalused ning toetavad tööalast ja isiklikku pädevust.
2. Kvaliteedi tagamise põhimõtted
2.1. Koolitusasutus järgib järgmisi kvaliteedipõhimõtteid:
õppija vajaduste arvestamine ja kaasamine;
koolituse eesmärkide selgus ja saavutatavus;
pädevate koolitajate kasutamine;
õppekeskkonna sobivus ja turvalisus;
tagasiside ja hindamise läbipaistvus;
pidev täiustamine ja areng.
2.2. Kõik koolitused ja õppekavad läbivad regulaarse sisemise hindamise ja vajadusel uuendamise, et tagada kvaliteet ja asjakohasus.
3. Koolitajate kvaliteet
3.1. Kõik koolitajad vastavad õppekavas nõutud kvalifikatsioonile ja kogemusele.
3.2. Koolitajate tööd hinnatakse regulaarse tagasiside kaudu ning vajadusel korraldatakse täiendõpet või mentorlust.
3.3. Koolitajad järgivad professionaalse eetika ja täiskasvanud õppija põhimõtteid.
4. Õppija tagasiside ja hindamine
4.1. Õppijatel on võimalus anda tagasisidet koolituse kohta suuliselt, kirjalikult või elektrooniliselt.
4.2. Tagasisidet kasutatakse koolituse kvaliteedi hindamiseks, parandamiseks ja arendamiseks.
4.3. Hindamissüsteem on läbipaistev, objektiivne ja kooskõlas õppekavaga.
5. Õppekorralduse ja dokumentatsiooni kvaliteet
5.1. Kõik koolitused põhinevad kinnitatud õppekaval ja tegevuskavadel.
5.2. Koolitusasutus dokumenteerib kõik koolituste andmed, osalejate registreerimise, hindamise ja tunnistuste väljastamise.
5.3. Dokumentatsioon on kättesaadav töötajatele ja vajadusel järelevalveasutustele.
6. Jätkuv areng ja kvaliteedi täiustamine
6.1. Koolitusasutus hindab regulaarselt koolituste efektiivsust ja tulemusi.
6.2. Kvaliteedi parandamiseks kasutatakse:
õppijate tagasisidet;
koolitajate enesehindamist;
siseauditeid ja hindamisi;
koolituste pidevat arendamist ja uuendamist.
6.3. Kõik muudatused ja parendused dokumenteeritakse ning avaldatakse vajadusel kodulehel.
7. Õppija ja koolitaja õigused ja kohustused
7.1. Õppijad on õigustatud saama kvaliteetset õpet ning läbipaistvat tagasisidet.
7.2. Õppijad on kohustatud järgima koolitusasutuse kehtestatud korda ja täitma õppekava nõudeid.
7.3. Koolitajad tagavad kvaliteetse, turvalise ja toetava õpikeskkonna ning järgivad professionaalse eetika põhimõtteid.
8. Vaidluste lahendamine
8.1. Kvaliteediga seotud vaidlused lahendatakse esmalt läbirääkimiste teel.
8.2. Vaidluse jätkudes järgib koolitusasutus kehtivat seadusandlust ja ametlikke juhiseid.